יום ראשון, 19 ספטמבר 2021, 18:06  הפוך לדף הבית   הוסף למעודפים   שלח לחבר   RSS 

פרסום נכון ומדויק ברשתות חברתיות


מאת: צוות חגורה שחורה
פורסם: 28/7/2021
אולי כבר זיהיתם בעצמכם שהיום, יותר מתמיד, קשה להבחין בתוכן שלכם המפורסם ברשתות החברתיות. החדשות הרעות הן שמחצית מכל התכנים מקבלים אפס שיתופים, ופחות מ-0.1% מהתכנים ישותפו יותר מאלף פעמים. זאת ועוד:
  • פייסבוק הודיעה לא מכבר שקיים פחות סיכוי שתוכלו לחשוף את התוכן שלכם לעיני אנשים שלא קשורים אליכם.
  • השיח השיווקי-האינטרנטי מוערך בשיעור נמוך מאחוז אחד!
מה אפשר לעשות כדי שהפרסום כן יעבוד?
בואו נבדוק קודם איך הפרסום לא יעבוד, למרות הדעות המקובלות.
מקובל לחשוב ששיווק באמצעות תוכן מורכב מתהליך שכולל 3 שלבים:
  • יצירת תוכן חדש
  • שיתוף התוכן ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, לינקדאין וכו׳)
  • אנשים יקנו את מה שהצעתם
אבל במציאות זה כמעט ולא קורה! רוב התוכן לא מגיע לשום מקום. מסע הקניות של הצרכן אינו קו אחד ישר, וזה לוקח זמן. אם זה המצב, האם קיימת דרך אמינה יותר להגדלת המכירות באמצעות תוכן? כאן מגיעות החדשות הטובות.

מודעות פרסום במדיה החברתית שיכולות להציל את המצב
מודעות פרסום במדיה החברתית מספקות את קידום התוכן הנרחב ביותר. הוכח שהן מצליחות להפוך את המבקרים ללידים (leads) וללקוחות (בעולם השיווקי מבוסס התוכן, ׳ליד׳ מתייחס למי שהוא בעל פוטנציאל להפוך ללקוח).
ומה שהכי חשוב – אתם לא זקוקים לתקציב אדיר לצורך פרסום בפייסבוק או בטוויטר!

תהליך טוב ומציאותי לשיווק מבוסס תוכן אמור להיראות כך:
  • יצירה: הפיקו תוכן ושתפו אותו ברשתות החברתיות.
  • הגברה: קדמו ברשתות החברתיות באופן סלקטיבי את התוכן המוביל שלכם.
  • תיוג: בנו את קהל ה-remarketing שלכם, על ידי תיוג אתר המבקרים באמצעות קובץ cookie.
  • פילטר: החילו על הקהל שלכם פילטרים התנהגותיים ודמוגרפיים.
  • Remarketing: קדמו את ההצעות שלכם לקהל היעד בעזרת מודעות פרסום, מודעות חברתיות ו-RLSA (Remarketing List for Search Ads).
  • המרה – ליכדו לידים מוסמכים – MQL (Marketing Qualified Lead). ליד מוביל, הוא מי שמראה עניין במה שלמותג יש מה להציע, או ליד שסביר להניח שיהפוך ללקוח, יותר מאשר לידים אחרים.
  • חזרה על השלבים הללו.
איך אפשר להעצים את מעורבות קהל היעד ברשתות החברתיות?
הנה שניים מתוך מגוון רעיונות יכולים לשמש הן כזרז להשגת עיניים רבות יותר שיתבוננו בתוכן שלכם והן כמאיץ ליצירת תנועה גדולה יותר:

שיפור ציון האיכות שלכם
׳ציון איכות׳ (Quality Score) הוא מדד שבו משתמש גוגל כדי לדרג את האיכות והרלוונטיות של מילות המפתח ופרסומי ה-PPC שלכם, ולהשפיע על: עלות-לקליק.
  • בפייסבוק זה נקרא ׳ציון רלוונטיות׳ (Relevancy Score)
  • ובטוויטר, ׳הצעה מותאמת איכות׳ (Quality Adjusted Bid).
לא משנה איך קוראים לזה, ציון האיכות הוא מדד משמעותי לפרסום ברשתות החברתיות. כדי להגדיל את ציון האיכות שלכם עליכם להגדיל את שיעורי המעורבות של הקהל בפוסטים שלכם.

הגדלת המעורבות של קהל היעד
הקהל שלכם אינו גוף הומוגני. לכולם יש הכנסות, אינטרסים, ערכים והעדפות שונות. מיקוד קהל היעד לפי מילות מפתח ושיטות מיקוד אחרות (האשטג), יעזרו לכם להפוך את מודעות הפרסום הממוצעות ליהלום שבכתר.
 
כניסת משתמש
אימייל
סיסמא
שכחת סיסמא?